Actualitzat 01/07/2022 15:53

Treballadors de Ryanair i Easyjet protesten a l'Aeroport del Prat per les respectives vagues

Archivo - Passatgers a l'Aeroport de Barcelona-el Prat
AENA - Archivo

Cancel·lat un vol de l'aerolínia irlandesa fins aquest divendres a les 13.00 hores

BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

Treballadors de Ryanair i Easyjet han protestat aquest divendres a l'Aeroport de Barcelona-el Prat en el marc de les jornades de vaga convocades per les plantilles de totes dues aerolínies.

Fonts d'Aena consultades per Europa Press han explicat que fins aquest divendres a les 13.00 hores s'ha cancel·lat un vol de la companyia irlandesa que connectava Barcelona i Milà (Itàlia), i que a l'Aeroport de Girona no hi ha hagut cancel·lacions.

Fonts sindicals han xifrat en 16 --11 arribades i 5 sortides-- els retards de Ryanair a l'aeroport barceloní, mentre que d'Easyjet n'han calculat cinc, tres d'arribades i dos de sortides.

La protesta de la plantilla de Ryanair s'emmarca en el cinquè dia d'una convocatòria de sis jornades de vaga a les deu bases que l'aerolínia té a Espanya --Madrid, Màlaga, Barcelona, Alacant, Sevilla, Palma, València, Girona, Santiago de Compostel·la i Eivissa--.

En el cas d'Easyjet, la plantilla ha protagonitzat aquest divendres el primer dia de nou jornades de vaga, previstes per als dies 1, 2, 3, 15, 16, 17, 29, 30, 31 de juliol a les tres bases de la companyia a Espanya: Barcelona, Palma i Màlaga.

RYANAIR

En unes declaracions a Europa Press, la secretària general d'USO a Ryanair, Lidia Arasanz, ha reclamat a l'aerolínia que acati les sentències judicials de l'Audiència Nacional que van guanyar USO i Sitcpla.

Arasanz, que ha criticat que l'empresa irlandesa continua sense acollir-se a la legislació laboral espanyola, ha exigit que s'assegui a la taula de negociació amb tots dos sindicats per negociar el conveni col·lectiu, i ha valorat "molt positivament" el seguiment de la vaga.

Ha acusat Ryanair de vulnerar el seu dret a vaga posant treballadors amb serveis mínims i amenaçant-los amb accions disciplinàries que incloïen acomiadaments, a més de portar empleats de fora de l'Estat i de la UE per evitar cancel·lacions.

EASYJET

El secretari general d'USO a EasyJet Barcelona, Pier Luigi Copello, ha explicat que en el seu cas només han registrat retards i no cancel·lacions perquè la companyia "s'ha saltat els serveis mínims", i ha xifrat en 50 persones la protesta a l'aeroport.

"No ha respectat el dret a vaga i gairebé la totalitat de la plantilla ha rebut un SMS certificat per assignar-los un vol com a servei mínim. Això és il·legal i ho denunciarem davant Inspecció de Treball", ha afegit.

Copello també ha exigit que el sou base dels treballadors s'equipari al dels companys a Itàlia i Alemanya, i que es reconegui l'antiguitat.

Fonts d'Easyjet consultades per Europa Press han explicat que ha complert amb els serveis mínims dictaminats i que ha operat conforme a la legislació.

GENERALITAT

De fet, la Generalitat ha requerit a Easyjet a través de l'Agència Catalana de Consum que aporti informació detallada de les afectacions previstes a Catalunya davant la vaga convocada pel seu personal de cabina.

El 17 de juny l'agència ja va notificar un requeriment informatiu a la companyia Ryanair per garantir els drets dels afectats per la vaga del personal de cabina de l'aerolínia irlandesa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés