Publicat 15/01/2019 11:49

La Fundació Jaume Bofill insta els ajuntaments a treballar contra la segregació escolar

Nens en una escola (arxiu)
ARCHIVO

Proposa 17 mesures perqu Catalunya deixi de ser un dels territoris europeus amb més problemtica

BARCELONA, 15 gen. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Jaume Bofill ha instat aquest dimarts els ajuntaments a treballar contra la segregació escolar a través de l'impuls de mesures concretes, ha dit en un comunicat després de lamentar que Catalunya se situa entre els 10 territoris amb més segregació a Europa.

En el marc de l'acte 'Liderar l'equitat educativa' que se celebra aquest dimarts, la fundació ha evidenciat que la segregació est relacionada amb els baixos resultats educatius, l'empitjorament de la cohesió social, més abandonament escolar i pitjors nivells d'atur.

Segons l'entitat, les polítiques per combatre la segregació són especialment efectives quan hi ha lideratge municipal, per la qual cosa ha proposat una bateria de 17 mesures per fer-ho possible en el proper mandat del 2019 al 2023.

Entre les propostes, figura la d'ajustar l'oferta de places escolars per evitar que centres educatius caiguin en una lgica de segregació, posar en marxa o enfortir les oficines municipals d'escolarització i la detecció d'alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu.

També demana millorar la gestió de la matrícula viva formada per alumnes que s'incorporen més tard, perqu es concentren en centres determinats i augmenten així la segregació.

A més, aconsella reforar i empoderar els centres amb més dificultats amb processos de transformació i millora amb acompanyaments externs.

Segons el parer de la fundació, "Catalunya no es pot permetre perpetuar els alts nivells de segregació per més temps", i és necessria una resposta política efectiva.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés